Malotraktor MT8-070
23.02.11 | 22:22 • admin • Traktory • komentováno 0× • zobrazeno 55127×
Malotraktor MT8-070 Mini je určen drobným pěstitelům pro práce na malých nepravidelných pozemcích, pro lehkou dopravu a údržbu menších ploch...
Původně bylo plánováno, že v sériových traktorech bude motor české výroby z ČZ Strakonice. V ČZ se ale k tomuto úkolu postavili dost laxně, a hlavně se otevřely západní trhy, tudíž i v sérii byly traktory vybaveny motory Briggs and Stratton IC 11 HP, ale na přání zákazníka byl traktor vybavován i jinými motory Kohler, Honda, Tecumseh. Nespornou výhodou amerických motorů byla jejich spolehlivost, koltivovaný chod a také dostupnost náhradních dílů a servisu. Dokonce byly americké motory levnější, než české.
Vývoj probíhal v roce 1984. V roce 1985 byla vyrobena padesátikusová ověřovací série a následně v roce 1986 byla zahájena sériová výroba. Ranné série se od pozdějších lišily v mnoha detailech, např. 12" zadní kola, závaží do 12" zadních kol, odlišnosti v kapotáži, rámu, provedení elektroinstalace... V těchto sériích byl také primárně osazován motor Briggs and Stratton 10HP.
Důvodem k výrobě tak malého traktoru byla jejich absence na československém trhu. Měl nahradit malé domadělané traktory, které mnohdy byly v provozu nebezpečné. Traktor byl určen pro ošetřování půdy do rozlohy jednoho hektaru.
Cena traktoru v roce 1988: 28 000 Kčs, v roce 1992: 50 700 Kč. Traktory MINI 070 byly vyváženy i do Velké Británie.
Technický popis stroje
Traktor MT8-070 Mini má klasickou koncepci, s hnanou zadní nápravou. Traktor je vybaven jednoválcovým čtyřdobým zážehovým motorem Briggs and Stratton o výkonu 8kW. Převodovka má čtyři stupně vpřed a jeden vzad. Je vybaven uzávěrou diferenciálu a ruční pumpovací hydraulikou. Ke konci výroby byla ruční hydraulika nahrazena hydraulickým čerpadlem hnaným od hřídele mezi motorem a převodovkou.
Tabulka technických charakteristik
Největší délka | 1810mm | |
Největší délka s předním závěsem |
1860mm | |
Největší šířka | 800mm | |
Největší výška | 1090mm | |
Rozchod (pevný) | 650mm | |
Rozvor | 1150mm | |
Světlost | 175mm | |
Hmotnost | 310kg | +-10% |
Pojezdová kola | ||
ráfek přední | 2,5 C-8 (litinový) | |
ráfek zadní | 5JA x 14 (litinový) | |
pneumatiky přední | 4,00-8 | |
pneumatiky zadní | 155-14DT3 | |
Hmotnost zvláštního příslušenství | ||
zadní vývodový hřídel BHV 172 | 6 kg | +- 5% |
sada zadního závaží BZZ 173 | 60 kg | +- 5% |
sada předního závaží BPZ 174 | 46 kg | +- 5% |
kloubový hřídel BKS 909 | 5 kg | +- 5% |
Otáčky vývodového hřídele | 2000/min.-1 | +-8% |
Svahová dostupnost | MAX. 8° | |
Převodovka |
s čelními ozubenými koly, mechanické řazení bez synchronů, 2 koncové převody, diferenciál s uzávěrkou |
|
Množství provozních náplní | ||
převodovka | 3,25 l oleje PP 90 | |
hydrojednotka | 0,4 l oleje | |
motor | 1 l oleje SAE 30 | |
palivová nádrž | 10 l benzinu | |
Pojezdové rychlosti | 4 + zpátečka | |
Rychlost pojezdu: | při jmenovitých ot. motoru 3600min-1 | |
na 1. převodový stupeň | 1,53 km/h-1 | |
na 2. převodový stupeň | 2,72 km/h-1 | |
na 3. převodový stupeň | 4,96 km/h-1 | |
na 4. převodový stupeň | 14,40 km/h-1 | |
zpátečka | 2,33 km/h-1 | |
Spojka |
suchá, jednokotoučová s přímým mechanickým vypínáním |
|
Řízení |
vnější obrysový průměr zatáčení | |
vlevo | 4800mm | |
vpravo | 4500mm | |
Motor | zážehový čtyřdobý vzduchem chlazený | Briggs&Stratton |
počet válců | 1 | |
zdvihový objem | 400cm3 | |
max. výkon při otáčkách | 8kW/3600min-1 | |
mazání | s mokrou skříní - rozstřikem | |
vůle ventilů za studena | sací 0,13 - 0,18 mm | |
výfukový 0,23 - 0,28 mm | ||
spotřeba paliva dle druhu práce | 2 - 3 l/h-1 | |
Elektrické zařízení | ||
alternátor | jmenovité napětí 12 V, 80 W | |
zapalování | magneto, bezdotykové | |
zapalovací svíčky | PAL P8Y (Champion CJ 8) | |
osvětlení |
vpředu i vzadu, sedmipólová zásuvka pro kabel návěsu |
|
Průmyslový vzor... |
Příslušenství standardně montované výrobcem
-
Tříbodový závěs průměr dolních čepů 16 mm, průměr horního čepu 16 mm, vzdálenost spodních ramen 250 mm (měřeno přes vnější obrys)
-
Hydrojednotka - přišroubovaná na pravý bok převodovky, ovládaná ruční pákou se zdvihy mezi krajními polohami pístnícce 100 mm. Pístnice je spojena se segmentem tříbodového závěsu válečkovým řetězem 10B
Doplňkové vybavení montované buď výrobcem na přání zákazníka, nebo jako dodatečná výbava
-
Sada předního závaží BPZ-174
-
Sada zadního přídavného závaží umístěného v zadních kolech BZZ-173
-
Zadní vývodový hřídel BHV-172
-
Přední závěs s náhonem BPS-175 (zejména pro pro prstovou sekačku AZS-320) Zvedání a spouštění z a do pracovní polohy bylo zajištěno pro všechny aplikace a varianty předního náhonu pomocí ocelového lanka soustavou pák a kladek od ramene zadní hydrauliky a tříbodového závěsu
-
Přední závěs s náhonem BPS-525 (zejména pro sněhovou frézu AFS-536, ale i pro pozdější agregace čelních bubnových sekaček)
-
Kloubový hřídel BKS-909 (zejména pro pohon kypřiče rotačního AKR-122)
S malotraktorem bylo možno agregovat širokou paletu nářadí, samozřejmě s příslušným vybavením malotraktoru (některé z uvedeného nářadí byly však už vyráběny pouze v Rožňavě, nebo u dalších výrobců).
-
Návěs jednonápravový ANM-108
-
Jednoradličný pluh obracecí APO-701
-
Jednoradličný pluh jednostranný APN-702
-
Kypřič pevný APK-121
-
Kypřič rotační AKR-122
-
Nosič nářadí ANN-527
-
Shrnovací radlice ARZ-524
-
Prstová sekačka AZS-320 (určeno pro agregasi s předním závěsem BPS-175)
-
Rotační sekačka AŽR-130 (mezinápravová)
-
Sněhová fréza AFS-536
-
Postřikovač AM3-200 (určeno k agregaci s návěsem jednonápravovým ANM-108)
-
Souprava pro pěstování brambor APB-157 (určeno k agregaci s kypřičem pevným APK-121)
-
Jednořádkový sazeč brambor SK1-210
-
Secí stroj 11SeXJ-125TS
-
Orebná kola BKO-523
-
Dvojmontáž kol BDZ-188
-
Lehké brány ABL-528 (určeno k agregaci s nosičem nářadí ANN-527)
-
Secí stroj na přesný řádkový výsev ASP-534 (určeno k agregaci s nosičem nářadí ANN-527)
-
Válec hladký AVH-525
-
Zarovnávač povrchu AZP-526 (určeno k agregaci s nosičem nářadí ANN-527)
-
Sazeč sazenic ASZ-532 (určeno k agregaci s nosičem nářadí ANN-527)